Idag fick jag en ros, tack!

Något som har gjort mig mycket fundersam den senaste tiden är just tiden. Min pappa har ännu inte fått sin kallelse till Karolinskan där de ska skära upp lungan för att ta ett prov för att få reda på vilken sort det är. Man tycker ju att det är något som man verkligen borde prioritera och vilja skynda på, eftersom tiden är knapp när det gäller lungcancer. För om de nu kommer på att han ska behandlas med cellgift, så tar det rätt lång tid innan de kan få fram rätt blandning, eftersom det är något som blandas i Frankrike. Det är så jävla konstigt att ingen verkar vilja skynda på och få rätt diagnos och börja behandlingen.
Jag menar jag och syrran vi jobbar med papper. Vi har krav på oss att de papper vi får in ska vara helt klara och bara skickas tillbaka nästa dag, eller i bästa fall inom en vecka. Vi jobbar med döda ting. Världen stannar inte upp ens en sekund om vi glömmer bort eller blir försenade med våra papper. Min pappa är levande, men det är inget som tydligen anses som viktigt. Världen skulle stanna upp om han försvann, men återigen är han inte prioriterad för han är inte ett papper.

Jag har valt att hantera min sorg genom att förtränga den, det är kanske inte så smart, men det får mig att fungera. Nackdelen är att jag har ingen större kontroll över mina känslor. Jag blir väldigt aggressiv och elak och drar mig gärna undan. Kan vara glad i flera dagar, men sen börjar skiten ta sig upp till ytan, jag blir arg och ledsen innan jag lyckas kväva det igen. Det är inget som jag medvetet gör, utan det görs bara. Hantering av sorg är personligt. Men betyder det att man gör rätt?

Nåväl nog om det där eländet..

Jag har bokat biljetter till Peace and Love idag och det ska bli helt underbart att dra till Borlänge för att njuta av några av världens bästa artister. Bland annat Thåström, min gud, spela och även Winnerbäck som jag är lite småkär i, han har i alla fall en underbar röst. Enda nackdelen med den här resan är att det kommer att innebära att vi måste tälta. Jag gillar inte att tälta. Det är alltid nån som spyr i det, eller utanför, eller på det och det är så jävla vidrigt. Men mer om ett framtida nerspytt tält kommer väl efter det att vi har varit där. Ser mycket fram emot det, inte att spy eller att skriva om det, men själva festivalen.

Annars så har vi ordnat lite i lägenheten, den behövde lite mer personlighet för att kännas lite mer som ett hem. Så nu har vi målat en vägg lila, köpt en ny gigantisk soffa (som tog 5,5h att montera ihop (nej vi är inte händiga))och ett nytt bord. Nackdelen är bara att just nu har vi 2 soffor och 2 soffbord stående i rummet, lite trångt. Men killen hävdar att de ska forslas bort till replokalen och han brukar ju inte ljuga. Vi roar oss med att gå och leta efter lite färgglada kuddar att liva upp vår gigantiska soffa med, men seriöst är det meningen att man ska betala 300 spänn för en kudde utan mer funktion är att bara vara lite färgglad. Jag förstår mig inte på inredning.


Kommentarer
Postat av: Fia

Usch vad tråkigt att det inte händer ngt.



Ser fram emot att komma hem till er & kolla in "nya" lägenheten =)

Föresten... vad ska ni göra på Midsommar?

2009-06-08 @ 10:52:49
URL: http://www.noneedtoargue.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0