Egentligen

Jag insåg att jag gömmer mig för att inte andra ska lära känna mig

Men jag insåg också att det inte är hela sanningen

Jag gömmer mig så att jag kan gå när jag vill


Fast jag vet inte om något av det här egentligen är sant

Ibland så hittar min hjärna på egna saker som jag tror på, även om det inte är sant


Jag vill inte visa upp mig för jag är så ärrig och skrämmande

Inte så där perfekt som man borde vara


Fast egentligen är det inget fel på mig, jag är bara mer inåtvänd än du

Frågar man så är jag ärlig

Oftast i alla fall


Jag har en miljon masker

Fast jag pratar bara i liknelser

För masker skrämmer mig


Lite som andra människor

Människor som ser på mig

Ser rakt igenom hela skiten och ändå ler


Såna människor är läskiga

För det är såna som jag behöver

Och jag vill ju vara självständig


Sen skrämmer det mig att de kanske kommer att få syn på något av allt det där jag försöker gömma

Och deras leenden kommer att upphöra

Det är enklare att skrämma bort människor medvetet än att de blir skrämda av mitt verkliga jag


Egentligen är jag glad

För jag har det bra

Egentligen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0